Sivut

lauantai 9. maaliskuuta 2013

Kädentaitajien kevättori

Kevättorilta yksi kännykuva pikaisesti tänne esille. Olen tässä illalla tyhjännyt kotihyllyjä langoista tuonne kevättorin kirppispöydälle.


Koska olen enemmän villanne kuin puuvillanne päätin laittaa kotoa kaikki Tennesseet myyntiin, (on siellä tosin vähän Puroakin mukana) Turhaan säilön lankoja kotona kun puotiin on saapunut kaikkea uutta ja ihanaa neulottavaksi! Tervetuloa penkomaan siis huomennakin klo 12 alkaen! Aamulla poikkean puotiinkin hakemaan täydennyksiä mukaan...

Nyt nauttimaan kotisoffasta ja istumisesta! Eipä nimittäin juuri jäänyt päivällä aikaa istumiselle... Me myyjät olimme kaikki aivan ällikällä lyötyjä tapahtuman suosiosta! Kiitos kaikille tapahtumassa tänään poikenneille!!!

Mukavaa lauantai-iltaa!
-Anne-

perjantai 8. maaliskuuta 2013

Hyvää naistenpäivää



Tässä kesäisin kukkasin toivotukset meille!


Tässä kuvassa on  keskeneräinen huivi, jossa lankana uutta kimaltelevaa SMC Miracle -lankaa. Ohje on uusimmasta Kauneimmat käsityöt 2/2013 lehdestä. Kivan keveä lanka asusteisiin ja puseroihinkin myös.

Tämä päivä menee osin pohtiessa ja pakatessa. Tosin pohdinnat olen jo suorittanut, pakkaamiset osin kesken. Puodilta olen hakemassa vasta illemmalla tavarat. Mukaan on lähtemässä kirpparipöydälle lankapussukoita.

Muuten myyntiin tulee ainakin ontelokuteita, Lilliä ja Esteriä sekä Pirtin kehräämön lankoja ja hahtuvia. Sitten uusia Cloverin tarvikkeita kuten Kanzashi -kukkamuotteja sekä uusia korinpunospohjia, joilla saa kätevästi tehtyä sieviä pikku koreja esim. vaikka pääsiäimunille tai muille pikku tarvikkeille. Myös uusia puotiin tulleita kevään lankoja nappasen mukaani.

Neuleita otan myös valikoiman. Nyt jatkamaan päivän töitä!

Naistenpäiväterveisin,
Anne

tiistai 5. maaliskuuta 2013

Kädentaitajien kevättori

Ensi viikonloppuna olen mukana kädentaitajien kevättorilla. Tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa ja paikkana on idyllinen entinen vanha kyläkoulu. Eilen illalla olimme tutustumassa tähän paikkaan järjestelyjen osalta. En ole itse koulurakennuksessa koskaan käynyt, mutta ohi on tullut ajeltua melkoisen monta kertaa.



Tästä ilmoituksesta näette meidät osallistujat. Myynnissä mm. erilaista ihanaa sisustustavaraa, nukenvaatetta, ommeltua asustetta ym. (joku tuo vähän neuleita ja lankaakin myytäväksi) ;). Tervetuloa tutustumaan paikan päälle!!!  Tuolta Fabriikin facebook sivuilta näette  muutamia kuvia tuotteista. Tässä suora linkki


Käsityö- ja tuunaustarvikkeiden kirppis kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta...


La 9.3. klo 10-16
Su 10.3. klo 12-18

Tervetuloa! 

Edit 6.3. Tulin vielä kertomaan tapahtumapaikan tarkemman sijainnin. Siparin koulu sijaitsee Lappeenrannassa, Tarkka osoite on Toikkalantie 241, 54300 Lappeenranta. Kommentissa mainitsin 53100 postinumeron, joka on keskusta-alueen numero. Tervetuloa siis kauempaakin paikalle!

maanantai 4. maaliskuuta 2013

Ommeltua

Heipä hei, kiitokset kommenteistanne edellisissä tekseteissäni. Maaliskuu jo menossa, kevättä kohti, vaikkei se siltä juuri tunnukaan. Kävin äsken pyöräillen puodilla ja viima oli kylmää. Auringon paisteesta kyllä nautin täysillä. :)

On tainnut pieni ompelukärpänen puraista minua pienen tauon jälkeen. Innostuin nimittäin ompelemaan pienen puseron. (oikeasti ajattelin että sehän käy sutjakasti, olenhan omat kolme lastamme vaatettanut itse tehdyillä vaatteilla, siis silloin ... öööö kun olivat pienempiä)

Totuus kuitenkin paljastui, kun ryhdyin ompelemaan tasosaumurilla koetilkkuja. Olin ensin tietysti vaihtanut uudet neulat. Eipä ollut kaikki langat enää käsissäni... Ensin kyllä vaikutti hyvältä, mutta sitten rupesi tulemaan hyppytikkiä... Monen yrittämän jälkeen ihmettelin että eipä kyllä tee enää mitään ommelta. Olinhan toki langoituksetkin tarkistanut. No sieltähän se syy kuitenkin löytyi, kun lanka oli karannut siepparista. Viimeiseltään sain kuin sainkin kelpo tikkiä aikaiseksi. Ja tulos näkyy kuvassa :) Ja sain kaikki langat "käsiini" jälleen!

Tytär kysäisi nähdessään paidan, että onkohan hänellä ollut joskus tuosta kankaasta pusero. Hyvin hän muisti. Silloin aikanaan merkitsin ompelutyöt muistiin kirjoihin ja kansiin. Enpä ollut vielä kuullut mistään blogeista kun ompelusten kirjanpidon aloitin v. 1989. No sieltä tarkistin, ja vuonna 2005 olin ommellut 170 cm koossa paidan. Vuonna 2006 oli vielä ompelumerkintöjä, mutta sen jälkeen tahti hiljeni.

Nykyisin on helppoa, sen kuin nappaset kuvan vaikka kännykällä. Ja tallessa on :)

Kangaspalasta sain kokoa 92 cm olevan paidan. Kuvassa resorit näyttävät olevan eriväriset, mutta oikeasti ovat samaa resoria. Kuvassa vasemmalla olevan hihan olisin leikannut kukkaisammasta kohdasta, jos trikoota olisi ollut reilumpi pala.

Aurinkoista maaliskuuta!

-Anne-    

torstai 28. helmikuuta 2013

Tossukat ja Neulekahvila

Näitä tossukoita kun aloin neulomaan, niin niitäpä onkin valmistunut sitten ihan sarjatyönä. Näistä toiset ovat tilaustyönä tehdyt, nimittäin nuo isommat miesten kokoiset.


Lähinnä tulin muistuttamaan illan neulekahvilasta. Tuttuun tapaan aloitamme Kahvila Vakan herkuilla klo 17.30 ja siirrymme sieltä puodin puolelle siinä kuuden hujakoilla. Tervetuloa mukaan!

Eilen huomasin, että blogiini oli tullut roskapostia. Osa oli mennyt suoraan roskapostilaatikkoon, mutta eiliset pari olivat jääneet huomaamatta automaattiselta valvonnalta. Seurailen vielä hetken tilannetta ja jos ne ovat lisääntymään päin, joudun valitettavasti ottamaan tuon kirjaintunnistuksen päälle. Mutta ilmoitan siitä sitten myöhemmin.

Mukavaa päivänjatkoa! Sekä tietysti Kalevalanpäivää kaikille!
-Anne-

maanantai 25. helmikuuta 2013

Lazy Katy


Tämän huivin napsin pois pingoituksesta tänä aamuna. 

Huiviin käytin kaksinkertaisena teetee Elegant -lankaa, jossa on 70% kampavillaa ja 30% silkkiä.
Langanmenekki 80 g, 
Puikot alussa 4, sitten asteittain suurensin kokoon 5mm. Ohje on mm. ollut Moda-lehden 4/2011 numerossa.  Kokoa muutin hiukan (yhden mallikerran verran) ohjetta isommaksi. Rav.link.

Olen tehnyt tällaisen aiemminkin. Linkki johtaa taas varablogiini, josta löytyy ehkäpä vähän helpommin nuo vanhat tekstit kuin vuodatuksen rempan keskeltä.

Projekti oli nytkin yhtä mukavan nopea kuin edellinenkin. Tekisi mieli aloittaa uusi eri värisenä, mutta tilaustyöt kutsuvat. Puotiin on tullut uusia keväisiä lankojakin, joista haluaisin aloittaa neulomaan, mutta onhan tässä kevättä vielä... :)

Täällä päin on hiihtoloma meneillään joten 
Hyvää hiihtolomaa!

-Anne-

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Pikkusukkia



Pieni sarja pieniä sukkia puotiin. Pienet punaiset tallojat, koot 18-19, 20-21 ja 22-23


Näitä punaisia kuvasin eilen aamulla niin kirkkaassa päivänpaisteessa, että jouduin etsimään pilvekkeisen kohdan takapihalla. Muuten kyllä nautin auringonpaisteesta täysillä.


Tänä aamuna sitten olikin tuttua pilveä taivaalla... Lankoina näissä kaikissaPirkanmaan kotityön Kirjopirkka


Pienet siniset sipsuttajat samat koot kuin punaisissa.

Normaalisti tänään miulla olisi puotipäivä, vaan nyt onkin keikkapäivä. Käyn iltapäivällä tutustumassa lähiseudun toiseen neulekahvilaan!

Meidän oma neulekahvilamme kokoontuu seuraavan kerran ensi viikolla torstaina jolloin tulee viisi vuotta jo täyteen! Niin se aika rientää!

torstai 14. helmikuuta 2013

Hyvää ystävänpäivää!

Tässä toivotusten kera muutamat tossukuvat.


Koko 38-39, jaloissa kuvattuina näyttävät aina jotenkin paremmilta kuin


latteana tasokuvana, koko 40-41



mutta saahan näitä aseteltua eri tavoin, myös tämän päivän teemaan sopiviksi. Nämä alimmat ovat kokoa n. 42

Edit: korjasin tekstiä, kun siihen oli jotenkin tullut jotain koodikieltä...


Vielä kerran: Sydämellistä ystävänpäivää kaikille!

-Anne-

keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Sukkia

Nämä polvisukat ovat valmistuivat tammikuun puolella. Saattaa vaikuttaa siltä että esittelin jo aiemmin nämä, mutta kyllä kyse on eri sukista.


Naamakirjan puolella nämä alla olevat sukat näkyivät jo eilen.


Minulla on ollut kotihyllyjen tyhjentämisneulomistavoite, hieno uusi yhdyssana :) Inventaarion yhteydessä kehkeytyi tällainen ajatus... Tätä voisi sanoa myös varastoneulonnaksi, eli varastot tyhjäksi (sitä kyllä epäilen), nimittäin kyllä tuolta kaupalta kulkeutuu uutta tilalle!!

Tässä stepsukkia satsi, kaikki kokoa 40-41



Myytäväksihän näitä olen neulonut, joten jos kiinnostaa laittakaa sähköpostia osoitteeseen villanne at luukku piste com. Verkkokauppaani en näitä yksittäisiä lisää. Mutta paljon muuta sieltä löytyy ja kysellä voi myös listaamattomia lankoja joita kivijalkapuodista löytyy monenlaista, samoin tarvikkeitakin, kuten mm. Addin ja KnitPron puikkoja. Tämä tuote on ollut suosittua, uusi erä nimittäin saapui jokunen aika sitten.

Mukavaa keskiviikkoa!
-Anne-

maanantai 11. helmikuuta 2013

Neulesetti vauvalle

Tässä pientä ja sievää pienelle :)


Tämä setti on neulottu SMC Baby Wool -langasta koneella, paitsi myssyn ainaoikein neulotut osuudet. Tilaustyö joka valmistui tammikuun puolivälissä. Myssyyn ideaa katselin yhdestä Sandnes -ohjelehtisestä.



Tein vielä yhdet sukat kun lankaa riitti, tosin jäi sitä kyllä kaupan hyllyynkin, josta löytyy myös muitakin värejä tätä lankaa.

Tajusin äsken että huomennahan onkin jo tiistai ja helmikuun eka neulekahvila. Tervetuloa klo 17.30 alkaen Kahvila Vakkaan alkukahveille/teelle!

tiistai 5. helmikuuta 2013

Tossukat



Pitkästä aikaa tartuin tossukoiden tekoon ja tällaiset niistä tuli. Aamusella ennen töihin lähtöä napsin parit kuvat, tämän seuraavan kuvan pyöräytin ylösalaisin.

Näiden tossujen historiaa voit lukea täältä miun varablogista. Kopsasin taannoin vuodatuksen blogini talteen, tosin ilman kommentteja ja kategorioita jne. Nyt vuodatus on niin remonttivaiheessa vielä, että en linkannut sinne... Katsotaan miten vuodatuksen homma etenee, nyt en jaksa paneutua arvostelemaan keskeneräistä...

Muistutuksena edellisiin Maija -lankaisiin kynsikkäisiin ja sormikkaisiin, että lankaahan löytyy puodista monessa monessa värissä. :)

Mukavaa päivänjatkoa ja hyvää Runebergin päivää kaikille!
Anne

maanantai 4. helmikuuta 2013

Kynsikkäitä ja sormikkaat

Väliin tällaisia pieniä töitä.

Kahdet lasten kynsikkäät valmistuivat jo viime vuoden puolella tilaustöinä. Lankoina Gjestal Maija molemmissa.


Nämä punertavat valmistuivat eilen ja näissäkin Maijaa käytin. Nämä reilummat naisten kokoiset sormikkaat tein myös tilauksesta. Ja kaikissa näissä resorit neuloin koneella.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Anne

keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Myssy



Tässä yksi myssy, yksi viime vuoden puolella valmistuneista töistä, joita vielä on esittelemättä täällä. Lumisateinen päivä ollut tuolloinkin kun linssissä näkyy "tahra".

Linssin pyyhkimisen jälkeen uusi kuva :) Ohje siitä viime vuotisesta Kauneimmat Käsityöt -lehden syksyn asusteliitteestä. Tein tämän samoilla tiedoilla kuin ruskeankin syksyllä. Eli Regia Highland Tweed ja teetee Pallas yhdessä. Kiva myssy tuli, toimisi varmaan Katia Peru -langallakin.

Tähän loppuun taas muistutus torstai-illan NEULEKAHVILASTA. Tervetuloa mukaan niin uudet kuin vakiporukkakin to 31.1.2013! Aloitamme klo 17.30 kahvittelulla Vakassa, n. klo 18.10 siirrymme sitten puodin puolelle lankojen keskelle. Lisää uutuuksia on tupsahdellut. Tuolta Facebookin sivuilta voitte seurailla puodin uutisia. Sehän näkyy julkisena, eli mitään kirjautumisia ei tarvita.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

- Anne -

maanantai 28. tammikuuta 2013

Lohipaita

Pitkästä aikaa vähän isompaakin neuletta.. Kuvat vikuroittevat, mutta klikkaamalla niitä, avautuvat isompina

Lankoina tässä Pirtin 90 x 3 kampalankaa koneella neulottuna

Takaa paitan on vähän erilainen kuin edestä

Siellä on kalaparvi, joka ei tiedä uivansa verkkoon...

Tässä suurin vonkale läheltä...

Tietysti kuvauspäivän sataa tuutin (linssin) täydeltä lunta, eikä kivoista ulkokuvista ole tietoakaan. Lopuksi kyllästyin odottamaan poutasäätä ja siirsin kirppistangolla roikkuvan neuleen telineineen katoksen alle.

Ohjetta vanhasta Novita Neuleet -lehdestä 3/1998 muokattuna toiveiden mukaisesti.
nyt onkin kutsu käynyt lohileivän ääreen, joten pientä hiukopalaa siis






lauantai 19. tammikuuta 2013

Pari barettia

Nyt sinisten hetkien jälkeen punaisia tuokioita...



Nämä punaiset päähineet ovat tämän vuoden puolella valmistuneita tilaustöitä. Hiukan pienempi valmistui heti vuodenvaihteen jälkeen ja tämä alemman kuvan reilumpi tänä aamuna. Kyllä tämä alkuvuosi on mennyt lähestulkoon tilaustyöjonoa purkaessa...



Lankana molemmissa Pirtin kehräämön ohutta kampalankaa kaksinkertaisena, kahta värisävyä eli 306 ja 310. Tätä paksuuttahan minulta löytyy tällä hetkellä koko kartan väreissä ainakin muutama vyyhti. Tuolla verkkokaupassakin listattuna, tosin jokunen sieltä puuttuu koska niitä on ehkäpä vain yksi jäljellä. Kysymällä voi varmistaa tilanteen. Niin ja yksi uusi väri no 30, turkoosi siellä on lisättynä, sävyn voi käydä katsomassa huovutusvilloista ennen kuin saan kuvattua. :)

Nyt koneneulonnan pariin! Pirteää lauantaita!

- Anne -

torstai 17. tammikuuta 2013

Myssy

Joulun alla puotiin tuli Katia Peru -lankaa muutamassa värissä, nyt muutama väri lisää viime viikolla. Ja vihdoinkin tämän viikon tiistaina sain kyläilyreissulla aloitettua myssyn kyseisestä langasta. Kovasti olen saanut kuulla kehuja Peru -langasta  ja kyllä kehun minäkin. Aamulla sainkin sen valmiiksi ja kuvattua ennen kaupalle menoa.


Myssyn mallin nappasin Moda -lehdestä, numerosta 8 (muistaakseni) viime vuodelta, se viimeisin numero joka tapauksessa ja ohje 38. Lehdessä oli lasten koossa mutta lisäsin muutamat silmukat saadakseni aikuisten koon. Helppo ohje kahden kerroksen helmineuletta.


Tikuttelin myssyn Addin bambuisilla 50 cm pyöröillä. Pituus tuntuu sopivalta juuri myssyjä tehdessä. Resorissa oli kyllä 5 mm sukkikset ja pyörön paksuus oli 6mm. Lankaa meni juuri 100g:n kerä, 50 cm pätkä jäi tähteeksi. Tätä lankaa tahtoo lisää puikoille! Niin pehmeää ja kuohkeaa ja paksua lankaa, josta saa joutuisasti valmista. Koostumus 40 % villaa, 40% akryyliä ja 20 % alpakkaa.


Näissä aamun sinisen hetken jo hiukan hälvettyä otetuissa kuvissa myssy näyttää sinisemmältä kuin oikeasti onkaan. Nyt illan sininen hetki on jo mennyt aikaa sitten ja taidan lähteä tästä yöpuulle...

Hyvää yötä!
-Anne-

keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Antennaria -huivi

Vaihteeksi voin esitellä muutakin kuin sukkia tai lapasia, nimittäin pitsihuivin! Pitkästä aikaa, ja olipas mukava projekti. Tällaisen lähestulkoon samanlaisen tein vuosi sitten luonnonvalkoisena. Blogissa esittelin vasta pari kuukautta valmistumisen jälkeen...



Lanka tässäkin turkoosin värisessä huivissa on teetee Elegant, villaa ja silkkiä sisältävä ohut lanka, jota käytin kaksinkertaisena. Kyllä tämä on yksi suosikkini huiveihin, ja värikarttakin on aika runsas.



Ohjeen olen kehitellyt mallikirjoista jo muutama vuosi sitten, tässä huivissa kuten viimevuotisessa vastaavassa toivottiin sellaista selkeää reunaa, vähän niin kuin Revontuli -huivissa. Joten sellaista säätöä tällä kertaa!



Kuvat otin eilen iltapäivällä ihan pihalla. Näyttävämminhän tämän saisi kuvattua jonkun harteilla mutta näillä mennään nyt! Onneksi olen kuvannut näitä töitäni suht. sitkeästi, koska mitään ohjetta en ole tähän tehnyt ja tuota reunusta en olisi ehkä oikein muistanut muuten tehdä samalla tavalla kuin valkeassa. (Eihän sillä muuten niin väliä, mutta kun samanlaista toivottiin.) Tosin eipä tainnut ihan identtinen reuna tulla, mutta suurin piirtein... :)



Lisää kuvia ja tietoja Ravelryn puolella...

Nyt kohta nukkumaan, mutta jos muutaman silmukan tekaisisin vielä sohvannurkassa.

Hyvää yötä!
- Anne -

sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Polvisukat

Nämäkin valmistuivat viime vuoden puolella, esittelemättä on vielä useammatkin neuleet viime vuodelta. Pikkuhiljaa laittelen tännekin... tässä neulomisen lomassa. Tällä hetkellä tuo sukkavarasto on kyllä melko suppea ja lisää en ehdi aivan heti neulomaan. Mutta kunhan tilaustyöjonoa saan purettua...



Lankana näissä Novitan Nalle, jota aina jostakin (kotihyllystä) pompsahtelee esiin... Koneella neulotut siis nämä polvarit.

Puotiinkin on tullut uusia lankoja, kannattaa kurkkia tuonne naamakirjan puolelle. Siellä näkyy useamminkin noita lankakuvia ja päivityksiä lanka-asioissa kuin täällä blogissa. Sivuthan näkyvät vaikkei olisikaan Facebookin tunnuksia. 

Katialta saapui vajaa 10 väriä Katia Baby Merino -lankaa, joka tuntuu aivan ihanan pehmeältä ja värikarttakin on runsas, kännykuva ei tosin anna oikeutta noille kuvan kerille...


Mukavaa sunnuntaita!
-Anne-

PS. Mukavaa nähdä uusia seuraajia ja lukijoita, tervetuloa!

maanantai 7. tammikuuta 2013

Neulekahvila

Heipä hei! Muistutus huomisillan neulekahvilasta. Kokoonnumme tuttuun tapaan ensin Kahvila Vakassa klo 17.30.
TERVETULOA!

Tässä yhdet lovikkalapaset viime vuoden puolelta, Pirtin Kehräämön hahtuvaa kiekolla.

Mukavaa viikonalkua!
-Anne-

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Loppiainen

Tervehdys ja hyvää alkanutta vuotta! Kiitokset kaikille toivottajille niin jouluna kuin vuoden vaihtuessakin.
Vuosi on alkanut tiiviisti töiden merkeissä. Neulekone on hurissut sitä vauhtia, että olkapäätä on leppuutettava välillä. Paksulankakoneella on huomattavasti raskaampaa jyristellä menemään!

Valmiita töitä ei tämän vuoden puolella vielä ole tehtynä/kuvattuna. Viime vuotisia löytyy kyllä, joten tässä kahdet hahtuvatossuparit. 



 
Nämä molemmat ovat kokoa 38-39, muistaakseni.



Ja materiaalina Pirtin Kehräämön hahtuvakiekko. Puikoilla 6 neuloin kumpaisetkin.

Hyvää loppiaista kaikille!

-Anne-

maanantai 31. joulukuuta 2012

Uusi vuosi

Vanha vuosi lähenee loppuaan ja onkin jo aika toivotella kaikille Hyvää Uutta Vuotta!
Kiitokset kuluneesta vuodesta!

-Anne-

maanantai 24. joulukuuta 2012

Jouluntoivotukset

Tulin toivottamaan kaikille



Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua!

- Anne -

tiistai 11. joulukuuta 2012

Neulekahvila

Ilmoitusluontoinen asia:

Aika kuluu nopsaan näin joulun alla... Tänään vuorossa Neulekahvila tuttuun tapaan klo 17.30 alkaen. Tervetuloa!

Jottei ihan kuvaton teksti: Supersuositusta King Cole Galaxy Chunky -langasta säärystimet...

-Anne-

lauantai 8. joulukuuta 2012

Linnoituksen Joulumarkkinat

On jälleen aika lähteä Joulumarkkinoille Lappeenrannan Linnoitukseen. Mukaan lähtee mm. Pirtin lankoja lajitelma, uusia värikartan värejä etupäässä. Sekä neuleitakin, puotiin ei kummoisesti jäänyt neuletavaraa tälle päivälle.

Perinteisesti samalla paikalla ja lapasiakin mukana
Tervetuloa tänään Linnoitukseen! Tässä linkissä lisää tietoa tapahtumasta.