Sivut

lauantai 27. lokakuuta 2012

Sukkasato #13, #14, #15, #16, #17, #18

Tässä sarja pieniä raitasukkia, koot 22-23 ja  24-25, lankana käytin Novitan Bambinolankaa vuosien takaa. Noissa isompien langan vyötteessä luki vielä Rondo Bambino :)

 Malli: Junasukat
Puikot: 5mm
Lanka: King Cole Galaxy Chunky

Lilat säärystimet ovat tutulla junasukan mallilla neulotut, King Cole Galaxy Chunky -lankaa. Pehmeää ja mukavasti neuloutuvaa villasekoitetta. Silmukoita 36, ylimmässä resoriosuudessa 40. Yläreunaan neuloin vielä nurjan kerrosryhmän jotta tietää kummin päin jalkaansa sujauttaa :) Näillä mitoilla säärystimistä tuli nuorisoversiot. Omiin paksuihin pohkeisiini tarvitaankin reilummin silmukoita :)

Numerolla 18 olevat junasukat täytyy kuvitella, niistä jäi kuva ottamatta. Niistä tuli 35 kokoiset, mustaa Galaxy Chunky -lankaa. Nämäkin neuloin 5 mm bambupuikoilla ja 9 silmukkaa puikolla. Kaikki nämä satoon latoon.

Ensi yönä sitten siirrytäänkin talviaikaan kun kellon viisareita siirrellään kesää kohti taaksepäin. Talviaikaan oli tänään siirtyminen jo "kuvausalustassakin" kun eilen illalla satoi ensilumi maahan. Vähän sieltä nuo heinät hauskasti vielä törröttävät. Todennäköisesti korret kyllä paljastuvat vielä esiin kokonaisuudessaan. On vaan niin ihanan valoisaa ja aurinkoistakin tänään ulkona kun on lumi maassa. Mie tykkään talvesta, talven lapsi kun oon ;D

Neulomisiin!
-anne-

torstai 25. lokakuuta 2012

Neulekahvila

Pari viikkoa on vierähtänyt ja on aika kokoontua illalla neulekahvilaan! Tervetuloa klo 17.30 alkaen Kahvila Vakkaan!
Tässä kuvassa röyhekölankaa neulottuna normisilmukoilla. Viikko sitten perjantaina bongasin vielä sormustinkukankin täydessä kukassa pihallamme.

-anne-

sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Myssyjä ja kaulureita (tuubihuiveja)

 Syksyn suosittu "tuubihuivi" on mukava vaihtoehto jos ei piittaa kaikenmaailman röyhelöistä :). Yläkuvan kauluri on teetee Taiga -lankaa, jota neuloin 9mm:n puikoilla. Resorineuletta 1o 1n ja väleihin langankierrot. Koko ajan, myös nurjalla tehdään samalla tavalla. Seuraavalla krs:lla pudotin ed. krs:n langankierron pois ja tein uuden tilalle. Huom! langankiertoa ei siis neulota. Puikoilla olevat silmukat neuloin resorineuleena. Taiga -huivissa silmukoita oli muistaakseni 22 (plus ne langankierrot) Lankaa käytin n. 150 g. Tästä tuli ihanan pehmeä ja kuohkea kauluri.

Yläkuvan myssy syksyn uutta King Cole Galaxy Chunky -lankaa. Kiva isosisko ohuemmalle sisarelleen. Resori 4,5mm ja sileä neule 6mm puikoilla. Silmukoita suurinpiirtein kuten tässäkin myssyssä.


 Tässä Schachenmayr SMC Bravo Big color -langasta tuubihuivi. Langan mukana tuli suomennettu ohjelappunen. Aloitin sen ohjeen mukaan 24 s:lla mutta totesin sen liian lyhyeksi yhdestä kerästä neulottuna.  Tämän tein 18 silmukalla. Vasta viime viikolla sain tämän kuvattua. Nyt jo tyttärellä käytössä. Äsken muuten kurkkasin  maahantuojan sivuille ja siellä näkyykin olevan päivitetympi ohje 20 s:lla

Tässä sitten pari viikkoa sitten neulomani Bravo Big color tuubi 20 silmukalla. Tämän styroxpään kaulalla kuvattuna näyttää jotenkin tosi lyhyeltä, oikeasti istuu ihan kivasti. Bravo Big Color -lankaa tuli täydennystä, yksivärisiä tulossa n. viikon kuluttua.
Myssy Adriafil Coyote lankaa, kuten parissa jo aikaisemmin tehdyssä. Nyt ilman tupsua.

Pari tilattua raitapipoa meni Tyykiin viime viikolla.

keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Sukkasato #10, #11, #12

Satoillaan taas sukilla, nyt vuorossa pienen pieniä vauvasukkia, lankoina Kirjopirkkaa ja vähän valkeaa Ticotico -lankaa. Näitähän olen ennenkin tehnyt :)
Aika rientää, neulottuja juttuja on tehtyinä useampia, niistä lisää ensi kerralla! Näin jälleen lyhyesti jutustellen, vauvahaalari odottelee tuossa neulekoneessa keskeneräisenä roikkumassa.

Hyvin hyvin sateinen ilta on jo ehtoopuolella...
Heippa!
T. Anne

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Myssy ja kauluri

Ihastuin tuohon Adriafilin Coyote -lankaan niin paljon, että langasta neuloutui toinenkin baretti. Tämä on utuisen ruskean sävyinen. Myssyyn meni vähän toista kerää lankaa ja lopusta tein ison ja muhkean tupsun. Suurin piirtein samoilla tiedoilla kuin edellinen harmaasävyinenkin 
Itse asiassa neuloin baretin Katian Country -langasta neulomani kaulurin kaveriksi. Country on mukava uutuus. Langassa on pohjavärin lisäksi eri sävyistä pätkää, hiukan paksumpaakin, josta voi neuloa halutessaan noita pompuloita. Toki lankaa voi neuloa ihan normaalistikin, nuo eri väriset pätkät antavat mukavasti ilmettä muutenkin. Tuosta linkistä näkee muitakin malleja langalle, tähän kauluriin löytyy ilmainen ohje mm. engalnnin kielellä. Oma kauluri jäi tuossa kuvassa vähän "pieneksi" aseteltuna..

Kauluriin käytin kolme vyyhtiä eli 150 g ja neuloin sen 12 mm puikoilla, muuten ohjeen mukaisesti mutta siis paksummilla puikoilla ja 64 silmukalla. Aika hauska tuosta tuli ja ainakin uutta ideaa neulomiseen.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! Täällä päin on ollut poutaa, eilinen oli aivan ihanan syksyinen päivä. 

Niin ja muistutus tiistain (9.10.) neulekahvilasta, joka siis alkaa klo 17.30, tervetuloa mukaan!!

-Anne- 

torstai 4. lokakuuta 2012

Sukkasato #7, #8 ja #9

Nämä sukkasadon sukat tulevat tänne blogiin vähän eri tahtiin numeroituna. Tuolla aiemmin esitellyihin olen lisännyt jälkeenpäin nuo numeroinnit.

Kuvan sukat ovat naisten kokoa ja lankoina 7-veljestä.

Seuraavaksi numerolla 8 pienen pienet junasukat, lankana tässä Pirtin kehräämön kampalanka 90 tex x 3, puikot 2,5 mm
 Toiset naisten seiskaveikat numerolla 9 satoon latoon
Mukavaa loppuiltaa!
-anne-

maanantai 1. lokakuuta 2012

Sukkasato #1 ja #2

 Sukkia neulotuu joka välissä mennen tullen, isompaa ja pienempää ylösalas ja alasylös...
Nämä kaksi paria ovat ensimmäiset syyskuun puolella aloitetut sukat sukkasatoon. Tänä vuonna korjaan satoa latoon eli Heinälatoon. Jo kuudetta kertaa olen mukana satoilemassa. Viime vuonna Perunalaariin, linkki menee viimevuotiseen esittelyyn, josta selviää aikaisemmat osallistumiskerrat.

Lankoina näissä sukissa olen käyttänyt kotikomeron lankoja, 7-veljestä, joita olen ostanut aikana ennen lankakauppiasuraa... Sukkien koot ovat hukassa, mutta vasemman puoleiset ovat lasten ja oikealla ehkä miesten sukat... huono muisti miulla ;)

sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Viikon pipot

 Sarjatyötä on tullut tehtyä... Yläkuvassa 19 kpl

Ja tässä alemmassa... näköjään yhtä monta eli 19 kpl

 Sekä tätä Kähärilä -pipoa

että tätä Raita -pipoa on menossa Linnoitukseen Tyykiin täydentämään varastoa. Muutamat näistä vien omaan puotiin. Materiaalina näissä Pirtin kehräämön 90 tex x 3 kampalankoja. Pipoviikon jälkeen vuorossa jotain muuta...

Heippa seuraavaan kertaan!

keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Myssyjä ja Neulekahvilaa

Yläkuvan harmaan myssyn neuloin uudesta ihanan pehmeästä Adriafilin Coyote -langasta joka sisältää 40% alpakkaa, 45% akryyliä ja 15% merinovillaa. Tähän myssyyn meni vajaat 100 g lankaa. Resorin neuloin 4,5 mm ja muuten 6 mm puikoilla. Resorissa 76 silmukkaa ja myssyosassa taisi olla
105 silmukkaa

Tämän ruskean myssyn ohje löytyy tämän syksyn Kauneimmat käsityöt asustenumerosta. Lankana tässä ruskeaa Teetee Pallasta ja Regian Highland Tweed -lankaa neulottuna yhdessä. 

Huomenna torstaina onkin jälleen NEULEKAHVILAN vuoro. Perinteisesti kokoonnumme Kahvila Vakassa klo 17.30 alkaen. N. klo 18 siirrymme puodin puolelle neulomaan. Neulekahvilailtoinahan puodin ovet ovat auki klo 20.00 asti (ainakin) joten pelkästään lankaostoksillekin voipi silloin poiketa jos muulloin ei ehdi :) Tervetuloa!

torstai 20. syyskuuta 2012

Tossukat, sukkasatoon #5 ja #6

 Onhan tässä mukana yhdet kintaatkin! Punaiset lovikkatossut tein Pirtin hahtuvasta ja nuo lapaset sekä alla olevat sukat hahtuvalangasta.
Nyt istumaan koneen ääreen hetkeksi, nimittäin neulekoneen...

maanantai 17. syyskuuta 2012

Lapasia

Syksyn viileneviin aamuihin kannattaa jo varautua, tässä muutamat. Vasemmanpuoleiset vihreät neulottu koneella ja loput kolme hahtuvakiekoilta käsin. Pirtin Kehräämön materiaaleistahan nämä tietty ovat :)

Hahtuvasta neulotut ovat paksumpia joten ne muhkeat voi jemmata kunnon pakkasillekin. Puotiin ovat matkanneet nämä lämmittimet.

Nyt näemmä olen päässyt vauhtiin myös tässä kirjoittelussa/bloggaamisessakin. Kesän jälkeen vähän kangerrellen on startannut. Esiteltävääkin riittäisi, sukista voisin tehdä megaesityksen, sen verran reilusti on niitäkin valmistunut.

Nyt takaisin neuleiden pariin!

sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Tuubihuivi

Tuubihuivi valmistui nopsaan. Kuvasta nyt ei saa oikein käsitystä mallineuleesta, mutta lopputulos on mukavan tuntuinen ja pehmeä. Tuota hässäkkää yritin asetella kuvaa varten mutta se oli itsepäinen ja halusi asettua tuolla tavoin :)

Lanka SMC Favorito (41% puuvilla, 34% akryyli, 25% polyamidi)
puikot loppujen lopuksi 6mm (aloitin 5mm puikoilla)
menekki kolmatta kerää eli n. 120 g
leveys n. 22 cm, mutta käytännössä vähän kapeampi. Olisin voinut laittaa vaikka ehkä 50 silmukkaakin, kun nyt oli 40
Ohje Kauneimmat käsityöt syksyn 2012 Sukat, lapaset & asusteet -lehdestä malli 7

Lehdessä on runsaasti muitakin kivoja juttuja, joita yritän saada puikoille.

Neulomisiin!

lauantai 15. syyskuuta 2012

Neulehaalari


Asiakas toi keväällä kassillisen Pirkkalankakeriä näytille ja kyseli neuloisinko minä lasten haalarin hänen tuomistaan jämälangoista. Toiveena raitaa, muuten sain vapaat kädet suunnitteluun.  No neuloinhan minä, vaikka aikataulu venähtikin luvatusta... Mutta valmistui kuitenkin ennen lumentuloa :)
 Haalari on siis neulottu koneella. Suunnitteluakin tarvittiin (varsinkin värien asetteluun) ja lankakeriä asettelin vieri viereen jotta pystyin mallaamaan ja katsomaan mitä väriä sijoitella mihinkin kohtaan. Huomioon täytyi ottaa vielä langan/värin määrä. Onneksi lanka on tuttua, eli mallitilkkuja ei tarvinnut neuloa. Etukäteissuunnittelu on tärkeää, varsinkin koneella neuloessa. Kelkan suihkiessa ei enää paljon malta saman aikaisesti suunnitella
 Miehustaan laitoin pääväriksi keltaisen. Ylipäätäänkin kerännöttösistä valitsin kaikkein raikkaimmat värit ja pastellisävyt jätin vähemmälle. Lopuksi sitten oli muutama langanpää pääteltävänä saumojen ompelun jälkeen sekä vetoketjun ompelu.
Vähän haasteellinen kuvattava tämä haalari oli.  Tämä matkasi tyytyväisen asiakkaan mukaan jo parisen viikkoa sitten.
Haalari pojalle n.92 cm reilu
menekki n. 330 g, neulottu koneella


Tässä viimeisessä kuvassa on menossa tuubihuivin neulominen, lankana SMC Favorito, pehmeä ja kutittamaton (41% puuvilla, 34% akryyli, 25% polyamidi) vaihtoehto herkkähipiäiselle. Ohje löytyy Kauneimmat käsityöt tämän syksyn asustenumerosta. Sopii alkusyksyyn ja röyhelöitä karttaville ;)

Kyllä täällä villaakin neulotaan, mutta näitä eivillaisia tarttuuu vaihteluksi puikoille. Yhden tosipaksun tuubihuivin Bravo Big colorista neuloin puotiin viime viikolla. Tytär on jo katsellut "sillä" silmällä molempia tuubeja, mutta saapi vielä odotella näitä huiveja puodista :) ja varsinkin tätä keskeneräistä...

-Anne-

PS. Mukavaa kun olette löytäneet tämän nykyisen blogini ja olen saanut lukijoita tuohon listallekin! Tervetuloa! :D  

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Virta-sukat

Tällaiset palmikkosukat olen kaiken koneneulonnan keskellä saanut valmiiksi, käsin neuloen.

Tarkkasilmäisin saattaa huomata yläkuvan oikean sukan päällä kiipeilevän muurahaisenkin.

Tätä kuvaa katsellessa ei tarvitse olla kovin tarkkasilmäinenkään nähdäkseen tuon myyrän työn pihallamme :)
"Joogataivutuksin" otin näitä kuvia näistä uusista sukista. Tein tällaiset joskus, siis v. 2008 (piti tarkistaa) talvella oranssista Pirtin kampalangasta.
Tiedot: Virta -sukat kirjasta Punokset puikoille
puikot 3 mm
lanka Gjestal Janne
menekki 247 g
Nyt alkaa sohvaneulontatuokio. Heippa!

Edittiä vielä sen verran tähän, että sain heinä-elokuun vaihteessa tuonne vuodatuksen puolelle pari tunnustusta, joista laitan tässä vielä kiitokseni. (hävettää kyllä miten myöhässä) Kiitos, Seijasisko ja Isognu!

maanantai 10. syyskuuta 2012

Neulekahvila, sukkasato #3 ja #4

Heipä hei, pitkästä aikaa!

Kovasti täällä on neulottu, sekä koneella että puikoilla. Lähinnä sukkaa on pukannut. Aamulla valmistuivat Virta -sukat Maija -langasta.
Nämä sukat ovat viimeksi valmistuneet ja kuvatut. Vasemmalla miesten sukat Step -lankaa ja oikealla polvisukat Grundl Hot Socks Spectra lankaa. Puotiin menivät nämäkin sukat.

Huomenna kokoontuu syyskuun tiistain neulekahvila tuttuun aikaan klo 17.30 alkaen. Tervetuloa käsityöporukan kokoontumisiin.

keskiviikko 1. elokuuta 2012

2012.08.01. pikkusukat koko n.20-22 004m

Testaanpa tätä kuvanlataustoimintoa flickristä vielä päivän päätteeksi. Olen tässä iltaa istunut ja päivittänyt verkkokauppaa. Tuosta Facebookin linkistä muuten pääsee suoraan kaupan tarjouksiin... :)

Edit: Otsikon voisi vielä muokata ja tekstiä lisäillä näin jälkikäteenkin. Tämäkin on varteenotettava vaihtoehto.

sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Villasukat, kyjy #4

Äsken yritin siirtää tuolla vuodatuksessa kuvia tekstiin Flickrin kautta siinä kuitenkaan onnistumatta, joten TERVETULOA tänne uuteen vanhaan varablogiini seuraamaan päivityksiäni :D


Puikoilla on helppo pitää perussukkaa tekeillä, tässä siis yksi pari kokoa 42-43, lankana 7-veljestä, raidat "omatekoiset" :) Vaalean siniharmaa väri taisi olla O(p)i villasukka -langan nimellä.

Täällä täytyy vielä hiukan miettiä myös kuvansiirtoja, siis siirränkö flickristä vai suoraan omalta koneelta.

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita!

Tämä alempi kuva on suoraan omalta koneelta...
t. Anne

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Antennaria -huivi

 Henkäyksen ohut huivi valmistui tässä ehkä viikko sitten.
 Lähempi tarkastelu ehkä välittää hiukan sitä henkäystä.


Tässä tuo huivin pinta näyttää hyvin ruohomaiselta matolta, mutta on kuitenkin silkinpehmeää nurmikkoon verrattuna
Tästä näkyy jo mitä lankaa voisi kyseessä olla

  
Kyseessähän on Rowan Kidsilk Haze, puikot 4,5 ja 5 mm
menekki 87 g
kokoa kuitenkin jopa 220 x 120 cm
oma ohje


maanantai 9. heinäkuuta 2012

Kyjy #3

Kirjoittelen nyt sitten tänne, kun tuo vuodatus on rempassa eikä päivityksiä pysty kirjoittamaan sinne kuin heinäkuun loppupuolella. Toivottavasti tämä tulee sujumaan bloggerin puolella, harvemmin kun olen tätä käyttänyt.

Loma-asuntomessut menivät oikein mukavasti, tunnelma oli mukavan rentoa ja tuli tutustuttua yrittäjätorin osallistujiin. Aika meni todella nopeasti! Harmi kun ei tullut otettua yhtään kuvaa niin osastostamme kuin muutenkaan messualueesta.

Otsikko antaa ymmärtää että olisi joku valmis työkin esiteltäväksi. Kuvassa on Esteri -ontelokuteesta virkattu kassi, painoa ehkä puolisen kiloa, 8 mm:n koukulla 
Virkattu kassi


Tänä aamuna kuvasin ekologista ruohonleikkuria pihallamme. Varsinainen kesän nurmikonleikkaajamme nukkui vielä... 

keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Päivitystä

Päivitystä tännekin, pitkästä aikaa! Tosin lyhyesti. Päivitän säännöllisemmin blogia neulomisistani toisaalla eli osoitteessa http://villanne.vuodatus.net/

Tervetuloa sinne! :)

perjantai 19. lokakuuta 2007

MysteryShawl 5



Jälleen huivikuvan testailua täälläkin.
Laitan vielä toisenkin kuvan.

tiistai 11. syyskuuta 2007

Laitoin sitten tänne


Pitääköhän kohta neulomukset siitää tänne kun vuodatus ei pelitä kunnolla. Pitänee ruveta tutustumaan tähän systeemiin paremmin.

keskiviikko 22. elokuuta 2007

Kuvansiirron kokeilu


Halusin nähdä huivikuvan myös täällä, siis miten hyvin näkyy.

Näkyy täällä selkeämmin ja on mahdollista katsoa suuremmassa koossakin.

perjantai 2. maaliskuuta 2007

TILAUS SAAPUI


Tänään sain tilaamani siemenet. Kylvökset kutsuvat lähipäivinä!

Vasemmalla ylhäällä oleva siemenpussi tuli bonuksena. Tähän mennessä bonus on ollut joku kukkien siemenpussi. Ilmeisesti ovat huomanneet että vain lähinnä tomaatit kiinnostavat... ;)